Monday, June 28, 2010

* Apa itu RASA? *


mr Lover's Big Day!!!!


erm..Semalam adalah hari menyambut kelahiran Insan terchenta.. Jejaka bersweater merah berkaca mata. Dan semalam juga adalah hari yang membosankan bila seharian dirumah memandangkan hubby Moose sedang tekun menyiapkan editin' videonya untuk tayangan Big Family Day yang bakal menjelang. hmm. YA!! itu satu pengorbanan pabila berdepan dengan komitmen KERJA. Maka hari berjalan saya telah ditukarkan pada hari sebelumnya. hmm. Dan buat pertama kalinya beliau berkata "eik..kad dah takde color2?" pabila menerima besday card dari saya. erm.. itu saya akui perkara yang tidak pernah terlintas untuk saya lakukan. Jika selama ini, kad ucapan WAJIB ditambah dengan kad color2 atau sekurangnya gambar ditampal di kad. Kini semuanya TIADA lagi. Tiada lagi hobi yang suatu ketika dulunya menjadi rutin. Kemana hilangnya hobi itu? Kemana hilangnya semangat kerajinan itu? hmm. Manusia bisa berubah tanpa sedar.. itu realiti yang telah berlaku pada saya.

Kini dalam fasa untuk mengembalikan RASA itu. Rasa untuk menzahirkan apa yang dirasa. hmm. Semangat itu mungkin telah pudar.. mahu sahaja saya senaraikan kebarangkalian yang ada. Kebelakangan ini juga perkara yang sering berlaku pabila hilang FOKUS dan seringkali TERLUPA. Itu sudah cukup melekakan saya bahwa diri ini sebenarnya sudah hilang RASA. RASA untuk memiliki sesuatu secara amnya. RASA untuk bertutur dengan sempurna. RASA untuk menceriakan insan2 disekeliling saya. Dan pabila soalan yang ringkas diaju, pantas hati ini yang sebenarnya TERASA. Mungkin terlalu lama hanya berpaksi kepada kerja.. hingga RASA untuk diri sendiri makin pudar. Semuanya berlaku tanpa diduga.. sesekali mungkin RASA BOSAN yang menguasai jiwa. Harus bagaimana? hmm.

hanya dimalam hari barulah sempat meluangkan masa kembali bersama.

" dear MUCAB...Sorry, Cie tak sempat nak beli hadiah, tak sempat juga deco kad color2 buat CYG. But thank you for spendin' ur tyme untuk aiskrim bersama.
Happy Birthday CYG. Muahx!
"

No comments:

Post a Comment