Monday, March 8, 2010

* the Penang Road *

Assalaam alaykom...good mornin' to everyone! erm... mata masih segar bugar memandangkan masa tidur kini bertukar menjadi waktu menonton tv. erm.. mungkin waktu2 begini terasa lebih relaks dan baru terasa mahu berceloteh. 2 hari di tempat baru merupakan hari2 pembelajaran. Tempohnya yang diberi adalah 2 bulan... {so target adalah less than 2 months..inshaAllah}, masakan saya bisa menjadi handal dalam 2 hari? hmm... Memandangkan ianya juga pengkhususan kerja yang baru, perlu menghafal prosedur2, mungkin lebih mudah selepas semuanya di minda nanti. InshaAllah.

owh..back to the story, last week pulang ke kampung halaman. Dan buat pertama kali juga tidak pergi menembak. hehe. Kebetulan ada gmbo dalam achive berkaitan tempat sama yang we all tuju last week. Yess!! the famous Penang Road!!! tempat tumpuan pelancong dalam negeri mahupun luar negara. Disini pelancong bisa mendapatkan pelbagai jeruk2 dan buah pala. owh..di sini juga sebenarnya terdapat bazar pakaian tradisional, cuma saya kini tidak lagi pergi ke sana. Dan bagi penggemar cendol juga... anda bisa menikmati cendol yang famous di lorong bangunan berdekatan Penang Road. Setelah beberapa tahun tidak ke sana, banyak juga perubahan... kini tersergam gah bangunan Mydin, tetapi panggung wayang Odean masih tersergam megah di tengah2 bandaraya George Town.

erm.. kini setiap kali pulang ke Penang, saya pasti akan melalui jalan ini kerana disitu juga terdapat sebuah kedai camera betul2 bertentangan Mydin. tetttt!!!! itu tujuannya we all ke sana. hehe. Mungkin selepas nie, bley adakan lawatan sambil belajar bersama GGO. {ker nak honeymoon kt Penang HSM?}

btw.. ini sedkit gmbo yang sempat saya shoot pada kunjungan yang terdahulu.. hehe

topi untuk pelancong

pilih..pilih!

beca ade plat no okay..

beca masih lagi popular sekitar bandaraya George Town & Jetty

tapi beca takde la semeriah beca di Melaka tu

my hero in action.

heroin? mrs photog kali nie low profile tknk posin'.. ahaks!

btw... to Penangian yang tiba2 negeri anda menjadi sebutan ramai kerna isu politik disana.. erm, bersabarlah.... bukan selalu mendapat perhatian kan? isu politik lebih famous dari isu pelancongan atau isu bagaimana mahu meningkatkan taraf ekonomi Penang. hmm... Saya sangat sukakan warga Penang kerna bisa hidup aman damai dalam masyarakat majmuk.


No comments:

Post a Comment