Monday, December 25, 2017

* Lurvely Birthday Bash @ 38th *

Assalam alaykom... sebelum menutup buku tahun 2017, mahu saya coretkan kenangan manis menyambut 'Sweet 38th' bersama keluarga terchenta. owh.. beribu lemon gambo dan too many pending entries. Namun saya akan cuba sedaya mungkin menulis cerita dalam jurang masa yang terhad dek kerna bila siang perlu menemani anakanda EAQ dan hanya sempat membuka blog jika mereka tidur awal. hmm. Okay.. short and sweet kenangan sepanjang bulan Oktober 2017 yang lalu iaitu bulan menyambut kelahiran saya, my brother Joe dan Abah. Betapa indah susunan ALLAH swt kerna tarikh birthday kami bertiga selang seminggu pada hari yang sama iaitu saya 16hb, brother Joe 23hb dan Aba 30hb. Maka kebiasaan kami menyambutnya serentak sahaja. Namun melalui pengalaman, saya pertama kali menyambut sambutan birthday pada usia 14 tahun di taman sekolah bersama kawan-kawan. Bayangkan sebelum itu atau sehingga kini kami tidak pernah diraikan sebagai mana anak-anak sekarang yang lebih bertuah dapat menyambut birthday dengan meriah. Mungkin kerna kami berasal dari keluarga yang susah dan hanya senang selepas Mama mula berniaga namun cara Abah mendidik kami bukan dengan kesenangan, semuanya perlu diusahakan sendiri. Bila memikirkan lil' Emir, beliau adalah anak bertuah kerna dimanjakan dan bisa mendapat mainan bila-bila masa sahaja. Semoga Emir dan Eijaz menghargai susah senang Umy dan Aby sepanjang membesarkan kalian dan menjadi anak yang soleh.  

Back to my lil' story... istimewanya bulan Oktober tahun ini kerna saya lebih banyak meluangkan masa bersama keluarga. Bermula dengan percutian bandar di Dash Hotel Cyberjaya dek kerna mahu meluangkan masa bersama Aby yang kepenatan bekerja 24 jam sepanjang 3 hari di event MAEPS. Setelah 3 hari Umy seorang menjaga EAQ, maka kami meluangkan 2 hari bersama-sama. Tetapi ketika itu lil' Emir kurang sihat maka kami sekeluarga lebih banyak menghabiskan masa di bilik. owh.. hotel ini menarik dengan kemudahan yang pelbagai seperti terdapatnya children playground, working space dan swimming pool yang cantik. Suasana persekitaran tenang dan aman. 


the DASH's signature


my EAQ!!

 the room

 buka pintu terus boleh berlari

 suasana persekitaran bilik yang indah 

 lil' Eijaz 

 lil' Emir
 cutie Eijaz yang mudah tersenyum


the pool

 swimming pool di belakang bilik sahaja

 jalan-jalan bersama lil' Eijaz

 children area

 Cookie Monster's brothers

 selfie with Pooh

 cool Pooh!!!


lil' Emir at library corner

 the DASH rooms

 our Room

tyme to go HOME!!!

And another memorable trip adalah ke Melaka bersama keluarga. Keluarga dari Penang datang ke Kuala Lumpur menaiki tren untuk merasai pengalaman. Kemudian kami ke Bandar Melaka tetapi hanya sempat bersiar-siar di Bandar Hilir sahaja kerna Mama agak terbatas untuk berjalan jauh oleh kerna faktor usia dan kesihatan kakinya. Walau bagaimanapun kesempatan berjumpa keluarga adalah paling gembira dan dapat melepaskan kerinduan setalah lama tidak pulang ke Penang. 

 on the way to Melaka

 the boys

 lil' Eijaz yang baru sahaja belajar memusing badan

 masa untuk berjalan-jalan


 Bandar Hilir Melaka

 lil' Eijaz @ Bandar Hilir Melaka

 happy Me!!! with my EAQ yang wajah tidak seiras... hehe

 pose in front of Hard Rock Cafe Melaka

 lil' Eijaz yang gembira bersiar-sair

 orang kuning

 EAQ yang masih tidur

 asam pedas menu famous di Melaka

 breakfast tyme

 Mama and lil' Eijaz

 breakfast di balcony 

 the boys yang sentiasa riang

 Abah dan Mama menikmati hidangan

 lil' Emir yang sempat terjun kolam

 Umy and lil' Eijaz 


hello Boov!!

 sesi lawatan ke Zoo Melaka pada birthday Umy

 fokus lil' Emir tengok binatang

 menonton pertunjukan haiwan di Zoo Melaka

 Melaka's Tshirt for lil' Eijaz

 lil' Emir @ 2 years 7 months

 sebelum Abah dan Mama pulang singgah sebentar bertemu Ayah dan Ibu

gambar kenangan sebelum pulang ke Penang. Alhamdullilah mereka selamat pergi dan pulang cuma Mama kurang sihat selepas perjalanan jauh. Kenangan terindah kerna bisa membawa Abah dan Mama ke Melaka setelah 30 tahun yang lalu kami dibawa oleh mereka ke Melaka. 

owh... yang paling BEST adalah saya mendapat SURPRISE AGAIN dan hubby Moose pabila beliau menghadiahkan iPhone 8+ menggantikan iPhone SE saya yang rosak. Sepanjang sebulan saya menggunakan iPhone 5 lama yang masih dalam simpanan. Bagus juga menyimpan telefon lama sekiranya ada kecemasan sebegini. Pasti gembira bila mana mendapat hadiah diluar jangkaan. Thank you hubby Moose!!! 

 the Gift!!! 
rezeki saya kerna iPhone 8+ mempunyai fungsi potrait 

 so sweet! thanks hubby Moose! luv ya'

 our first selfie!!!

 sending EAQ to nursery


Cyana  @ 38 years old! 
Thank You ALLAH!!!

No comments:

Post a Comment