Sunday, September 1, 2013

* Lurve Yourself *

Assalaam alaykom sisters... owh YES! LURVE YOURSELF!!! Mulai saat ini mari sama-sama kita belajar mencintai diri sendiri sebelum kita mencintai diri insan lain. Utamakan dirimu sekarang! Kajian di University California Santa Barbara Amerika Syarikat mendapati berehat seketika untuk sesuatu yang mindless boleh membantu untuk memperoleh idea yang lebih kreatif. Tak perlu setengah hari pun, 10 minit sudah memadai sebelum kita memulakan kerja dengan lebih semangat. We can do it sisters!

A lil' tips yang mahu dikongsi bersama... Selain daripada sikap positif, kamu kena ada 'alat' untuk pastikan hari berlalu dengan cukup hebat, contohnya sarungkan kasut tumit tinggi. yes! kajian menyatakan dengan memakai favourite high heels  atau kasut kegemaran akan diberikan 'umpph' tambahan pada harinya. Cubalah!

Jika ditanya apa kegemaran saya pastinya jawapan mengumpul kasut walaupun kajian menyatakan wanita mempunyai mungkin 19 pasang kasut dalam simpanan tetapi hanya 4 sahaja yang kerap disarungnya. oh! yes! sooooo true... namun mata yang memandang deretan kasut yang berwarna-warni juga bisa membuat bibir tersenyum. Kenapa perlu senyum? Kerna senyum itu adalah sedekah.... dengan senyuman anda bisa menjana minda positif, dengan sentiasa mengukir senyuman juga anda akan kelihatan lebih muda. Percayalah! 

Dan apabila sesi outstation aktiviti kegemaran pastinya posin' di hadapan cermin besar pabila bilik di penuhi cermin maka haruslah mengambil kesempatan pose sekeping dua gambo agar gambo tersebut bisa menjadi rujukan dan kenangan pada masa mendatang. hiks! Okay... jom layan fesyen semasa yang menjadi kegemaran mrs Cyana. chill babe!

 big smile with beautiful henna

 
 mrs Cyana in purple color

 
 close up in light green and black lil' dress

 i lurve this dress... kelihatan seperti tinggi walaupun realiti hanyalah 5 kaki 1 inci.. hehe

 
 mrs Cyana in Orange

 ready for dinner

 blue flowery collection

 opss! abaikan slipper ya.. hehe

 mrs Cyana in maroon outfits

again... terasa tinggi kerna tambahan effect kasut tinggi. hiks! 

Salam yang sempurna adalah bagaimana caranya kita memberi salam kepada yang lain. Dengan itu, berilah salam dengan hati yang penuh ikhlas dan tidak bermuka-muka. Begitu juga dengan melempar senyuman haruslah senyum dengan ikhlas seadanya. owh.. atleast dengan membaca entry ini juga pasti akan membuat saya gembira kerna ianya merupakan diari perjalanan kehidupan harian saya dihiasi dengan senyuman.. Kesimpulannya jika diri dilanda stress, tarik nafas panjang... luangkan sedikit masa kosongkan minda dan mulakan semula hari dengan senyuman. Cintailah diri sendiri! Syukur saya di kelilingi orang-orang yang positif mindanya. Lucky me!


No comments:

Post a Comment