Friday, January 4, 2013

* im·pres·sive *

Assalaam alaykom... Barakah Friday! Alhamdullillah! Sesekali bila bercuti pada hari Jumaat sangat menyenangkan. Kebiasaan Jumaat sibuk dengan mesyuarat, waktu rehat sibuk berjalan, petang hari sibuk dengan kesesakan di jalanraya. Masa bercuti diluangkan sepenuhnya dengan Insan Terchenta selain menjengah ke blog. hiks! Benar kata bila menyimpan azam dan keinginan terhadap sesuatu, pasti kita akan komited ke arah tersebut. owh.. pastinya diiringi dengan 'passion' agar memperoleh hasil darinya. hmm. Kebetulan bila bercuti sempat mendengar segmen bual bicara "Bila pasangan terlalu sensitif"... kata pakar motivasi sensitif itu bagus namun ianya haruslah 'Sensitif Positif'. Dan bila berdamping dengan pasangan  'Happy go Lucky', mereka perlu seimbang barulah keluarga harmoni. 

Anyway... mahu berkongsi bersama beberapa item yang menarik minat saya ketika membaca Handbook 2013 di What's App Message.Gmbo tiada kaitan dengan entry ya... Impressive? Yes I AM!  Impress dengan perubahan diri sendiri yang bisa bergambo dengan senyuman dan tiada lagi kelihatan gigi arnab. hehe. So, more and more smiley faces in 2013.. InshaALLAH.

HEALTH

Live with the 3 E's ENERGY, Enthusiasm & Empathy ~ okay 3Es!
Sit in silence for at least 10 minutes each day ~ I did it! dalam train atleast 45 mins duduk diam jek.
Take a 10-30 minutes walk daily and while you walk, SMILE! ~ murah senyuman murah rezeki. InshaALLAH


SOCIETY
Call your family often ~ InshaALLAH.
Forgive everyone for everything ~ InshaALLAH.
Try to make at least three people smile each day ~ I will!
What other people think of you is none of your business ~ Just ignore 'em!

Marc Jacobs & Me 

PERSONALITY

Don't waste your precious energy on gossip ~ YES! Jangan sibuk menjaga hal ehwal yang tidak berfaedah dan jangan bersangka buruk terhadap orang. Be Positive!
Envy is a waste of time, You already have all you need ~ I'm happy with my life. Jika anda mempunyai 'envy', wajah juga tidak akan bercahaya.. hiks!
Smile and laugh more ~ Yes I did!
You don't have to win every argument, Agree to Disagree ~ okay. a lil' reminder for me.

 
 purple details & Me

LIFE 
Do the right thing! ~ Choose the right shoes.. hiks! 
No matter how you feel, Get up and Dress up and Show up! The best is yet to come ~ Ameen. 
When awake in the morning, thank ALLAH for it! ~ Thank You ALLAH.
Your inner most is always happy. So, Be Happy! ~ YES!!!! I'm Happy. 

Some people asked me... 
"Kenapa Cyana suka amik gambo kasut?" dan jawapannya 
"Cyana suka kasut! Ianya adalah barangan peribadi...so untuk menghargainya, Cyana amik gambo, sebab Cyana suka amik gambo!" sama juga seperti...
"Cyana selalu MAIN telefon".. owh.. "ehhhh.....Silap tu!!!!" 
"Cyana bukan MAIN telefon ya... Cyana sedang COMMUNICATE dengan Insan Terchenta, Keluarga, Sahabat-Sahabat, Rakan-Rakan, AJK mesyuarat dan yang seangkatan dengannya. Insan-insan terdekat saya adalah mereka-mereka yang IT Savy." 

Bila perkataan 'MAIN' ditukar ke 'COMMUNICATE' ianya memberi Interpretasi yang berbeza bukan?... itu menunjukkan aura postif dan negatif anda. So mind your words... Think before you talk!.. well, remember "What other people think of you is none of your business." Itu maksudnya bila orang berbicara tentang anda, mungkin anda menarik perhatian mereka atau mungkin perasaan envy yang menebal dalam diri mereka. YA ALLAH! lapangkanlah dadaku, permudahkanlah urusanku, Dan KAU berikanlah mereka petunjuk dan hidayah mencari keredhaanMU. Ameen.

 Be focus! Just be yourself. SMILE!



No comments:

Post a Comment