Sunday, January 27, 2013

* Cyana && Details *

Assalaam alaykom sisters... what make me happy? owh.. sudah semestinya bila melihat cutie and colorful lil' stuffs. Sungguh benar sesuatu yang kecil itu bisa mampu memberi impak yang besar...percayalah. Sesekali jika kita menghadiahkan orang lain dengan barangan kecil contohnya seperti sebutir keronsang atau keychain yang comel, ianya bisa membuat si penerima tersenyum sehingga ke telinga kerna diingati. owh... salah satu kaedah saya menghargai diri sendiri adalah dengan menghiasi diri dengan barangan kecil dan comel kerna saya bukanlah jenis seorang yang berkunjung ke spa ataupun saloon untuk facial, steaming dan sebagainya. 

Mengikut kajian, Imej merangkumi Penampilan sebanyak 55%, Sikap 38% dan Komunikasi sebanyak 7%. Penampilan adalah penting kerna ianya bisa memberi 'First Impression' dan impak bagi 2 minit yang pertama. Kemudian disusuli dengan sikap seseorang malah komunikasi juga memberi ciri pandangan seseorang terhadap kita. Benar Imej bisa mencerminkan seseorang sama ada dipandang positif atau negatif. Kerna itu saya sedikit cerewet untuk memastikan penampilan senantiasa berada pada tahap yang baik. Apa yang penting, setiap hari saya mahu hari-hari dihiasi dengan aura warna aksesori dan dipenuhi senyuman... Ingat objektif satu hari mahu membuat 3 orang tersenyum.. hiks! 

Sebelum membuat orang lain tersenyum... pastinya cik empunya diri juga sentiasa tersenyum. owh.. pasti mrs Cyana tersenyum setiap hari pabila mata melihat aksesori dan memilih 'details" mengikut mood harian bergaya. Dalam berfeksyen, 'Details' dirujuk sebagai aksesori yang dipakai.. just smile.

the bracelet's drawer.... smile!


 
 koleksi rantai... bila memakai hijab, lebih sesuai dengan koleksi rantai panjang

koleksi cincin

koleksi cincin baru yang membuat mrs Cyana tersenyum riang

koleksi brooch bunga-bunga

the magical drawer yang bisa membuat mrs Cyana gembira kerna melihat aksesori berwarna-warni dan tersusun rapi. 

or do I need a bigger closet? hiks! 
back to work Cyana! Actually RINDU pabila beberapa hari tidak menjengah di blog kesayangan sepertimana rindu-kan teh ais berbuih di Meal Station. ahaks!

 Gud Nite!!! 

No comments:

Post a Comment