Thursday, November 18, 2010

* di malam EID *

Assalaam alaykom.. Eid Mubarak! Jika blogger lain entry penuh dengan gmbo berbaju cantik di pagi eid, well kali nie tak sempat mahu bergmbo memandangkan sampai Penang jek tepat2 waktu solat. Hanya sempat mandi dan terus ke masjid..huhu. Tapi hati gembira walau tidak bergmbo... kerna dapat berpimpin tangan bersama ABAH, MAMA dan hubby Moose pergi menunaikan solat eid di Madrasah Al-Ubudiah Bukit Gedung.

Ceritanya bertolak dari Shah Alam lewat tengah malam. Last minute bertukar rancangan untuk pulang ke kampung halaman {sistem gilir2 turn raya katakan.. ahaks}. IBU sibuk di dapur menyediakan soto ayam. Sempat lagi hubby Moose bawa bekal soto...Thanks IBU!!! thanks for soto and agar2 gula hangus yang sedap! Pesan IBU sebelum bertolak.. solat musafir, InshaAllah perjalanan akan selamat. Sebenarnya hati risau juga kerna bila saat2 akhir bertukar rancangan untuk pulang. Dengar pula kebelakangan ini banyak kemalangan ngeri.. bermacam2 bermain di minda. hmm. Syukur Alhamdullillah.. semasa entry ini ditulis, we all telah selamat sampai ke Shah Alam semula, hanya berada di Penang untuk eid. Tengah malam semalam bertolak pulang kerna saya perlu menghadiri mesyuarat tender, uhuks. Makanya dua malam tidur & mandi di R&R {ala2 driver lori pula.. hiks}

btw.. malam eid we all sangkut hampir 3 jam di kilometer 377 berdekatan persimpangan Slim River kerna terdapat kemalangan melibatkan 2 traler dan 2 buah kereta, Dilaporkan terdapat kematian.. ceritanya di sini. Actually masa lalu di sebelah traler tersebut, saya sempat melihat kaki yang dibungkus dengan plastik hitam. Ketika itu, bermacam baur rasa.. perjalanan masih jauh, niat mahu bersama keluarga. Ajal dan maut di tanganNYA... sampai masa pasti akan pergi jua. hmm.

memandangkan jem yang lama... mulalah gelisah. so mr driver melayan menembak di dalam kereta. erm.. sepanjang jalan we all layan Sami Yusof and Maher Zain songs.

berada di lane tengah

layan nite trail... ehehe

kereta kancil yang menjadi model utama. hiks

eh.. mrs co-pilot dah tidur.. ahaks!
pesan mrs co-pilot kepada mr driver, jika memandu malam pasti saya tak bisa bertahan mata. Tapi kalo memandu di siang hari anytime bley jek. hehe.

ngeh ngeh ngeh.. layan candid in the middle of jem.

end up.. bateri mr Niko kehabisan. So sampai jek di tempat kejadian tak dapat nak shoot lagi. hubby Moose berhenti tidur di Tapah. Bertolak semula subuh2 lagi menuju ke Pulau Pinang. Alhamdullillah sampai rumah jam 8 pagi dan terus bergegas ke masjid. End up tiada gmbo langsung kerna bateri belum sempat di caj. hehe.

Semoga pengorbanan kecil KAMI untuk bersama keluarga diberkati dan diredhaiNYA.


2 comments:

  1. Salam Cyana...

    Syukur Alhamdulillah, perjalanan Cyana n Mr Hubby selamat pergi dan kembali. Rupanya, Cyana juga tersangkut di perjalanan dek kemalangan itu, ya?

    Kakcik dan Mr Bob juga pernah tidur dalam kereta di RnR Tapah pada jam 2-3 pagi kerana satu urusan. Sesekali rasa seronok juga merasai pengalaman itu! :)

    ReplyDelete
  2. 3 jam jek sangkut jem? paling teruk aku sangkut, balik dari Kelantan...13 jam dalam kereta sis! and pernah jugak balik Kelantan 2 hari b4 raya, dari pandan indah sampai ke tol bentong dalam 4 jam...selalu 45 minit jek...but masih gagah mau balik kampung lagi selagi nenek masih ada...

    ReplyDelete