Wednesday, October 21, 2009

* Cyana && teh ICE *

As salaam alaykom,
sambungan siri terakhir jelajah Cameron. actually saya malas mo pilih2 gmbo coz byk keje lain yg perlu dibuat. minggu nie mood bercuti coz ujung minggu saya akan pergi ke Kuala Linggi untuk ISD family day. erm.. aktiviti yg ditunggu2 sbb program nie 5 tahun skali jek. so saya dikira bertuah sbb baru joined ISD 2 tahun dh dapat pergi family day.. yg bertuah lg, saya adalah bendahari tabung hari keluarga merangkap SETIAUSAHA program nie.. owh..ade lagi merangkap emcee utk majlis makan malam nnt. eh, SU mmg akan jd emcee ker? ptt SU ddk jd VIP.. hiks.

anyway saya sgt excited coz nnt akan ada cabutan bertuah..okay part nie mmg saya jarang bertuah..tk pernah dpt top 3 mcm kenanga yg bertuah masa Alumni Dinner dulu.
back to my teh story!!! opps! saya mmg suka minum teh ais sampai hubby Moose keluarkan perintah no MORE teh ais. tp mmg air tu yg dicari. seingat saya.. first time minum teh ais masa umur 11tahun then yg mula jd rutin sejak umur 18 tahun.. ye ke? tk sure sgt, yg pasti lepas zaman sekolah. dan yg pasti semlm hubby Moose tapaukan teh ais untuk isterinya.

Sampai la skrng. mmg setiap hari saya akan tapau teh ais...dan saya mmg boleh bancuh teh ais sendiri cuma tahap kemalasan tu jek yg membuat saya prefer membeli.. hiks. so masa melawat CH, saya sempat singgah sekejap ke ladang teh. itu pun dh otw balik ke KL. ada kedai teh..tp teh kt CH tu pekat sgt. kalo minum panas lebih sedap.. bila masuk ais mcm meloya la plak. hehe.
owh..objektifnya saya mau bergmbo ngan daun teh. Yes, I did it!
inilah bangunan Kavy Hotel.. interior pun menarik.
suka sgt ade daun2 menjalar di siling2 hotel tu.
hubby Moose with his fav sweater.

owh.. bunga2 mmg sgt cantik. rasa nk memborong jek sume. sbb tk dpt nak memborong
bunga2 tu, dapt bergmbo pun dah happy.


yes!!! nmpk tk lavender saya? sibuk posin' shoppin' sampai lupa nk amik gmbo hubby Moose. opss! sorry cygku!


nie ladang teh, Cameron Valley yg sempat saya singgah. tepi jln jek... so kita minum dulu :)

oh yes!!!!! saya suka saya suka!! tp sbb waktu bergmbo nie tghari...tgh panas..adush! tk dpt nk lama2 kt ladang teh nie.

okay, kali nie saya tk lupa utk snap pic hubby Moose

eik? kt sini pun ade strawberry? tp yg hubby Moose mkn tu asam strawberry. hmm.. saya tk minat asam tu...so tkdo la gmbo yer.

erm... actually susah jugak kalo nk petik daun2 teh tu...ladang besar berbukit. sgt penat tau. patut la teh dijual pun mahalkan? kt KL hage standard teh ais RM1.50 kalo kt Penang masih lagi RM1.20.. tapi kalo kt Joe Cafe, FREE!!! hehe
*psst: thanks hubby Moose coz larangan minum teh ais tidak berkuat kuasa selamanya. luv u!

No comments:

Post a Comment