Monday, July 13, 2020

* I'm Back with IG's story *

Assalam alaykom.. just a quick update. Memandangkan limitasi masa maka saya hanya mengambil sebahagian cerita dari posting di Instagram Cyanamoose untuk rekod dan kenangan di blog. InshaAllah akan kembali dengan cerita penuh ya. Keep Smilin'!

🌿Elhan’s newborn collections. Alhmdullillah saya bisa merakam gambar anak sendiri dengan berbekal sedikit pengalaman sewaktu bermain DSLR. Beza pasti camera phone lebih mudah namun kualiti memang tidak sama. Lama tak pegang DSLR yang berat hampir sama dengan seorang bayi😅.
... Bagi saya merakam gambar bayi perlu punya kesabaran yang tinggi dan perlu pantas untuk ‘moment’. Ada yang bertanya bagaimana saya mengambil gambar anak adalah dari pengamatan. A lil’ tips for newborn photography:
👶🏻Guna camera phone yang pantas & user friendly untuk membuka camera dengan cepat😅.
👶🏻Kumpul beberapa keping gambar contoh untuk rujukan. 👶🏻Perhatikan pattern bayi setiap hari maka anda akan mampu agak pergerakannya. 👶🏻Pakaikan baju yang cantik walau di rumah untuk mendapatkan gambar yang menarik serta menjaga auratnya☺️
👶🏻Snap beberapa keping agar dapat memilih yang terbaik. Kisah sebenar saya sendiri merakam lebih 20 keping gambar lil’ Emir semasa newborn untuk mendapatkan satu keping yang terbaik... kerna setiap bayi tidak sama perwatakan, ada yang mudah dirakam untuk kelihatan comel.. hiks. 👶🏻Last but not least... camera jangan terlalu dengan bayi agar nampak ruang di sekeliling bayi. ... Selamat Mencuba All the best mommies📸. #elhanalqadryjourney #elhanmoose #cyanatalks

No comments:

Post a Comment