Saturday, February 8, 2014

* Keep Smile *

mrs Cyana in grey and red 

Assalaam alaykom... sebelum kembali berceloteh dengan karangan panjang dan sementara mengumpul kembali tenaga untuk kembali bekerja, mahu sahaja saya kongsi "what I wear?" bila mana perlu memilih persalinan mengikut tema. Cerita penuh sekitar program akan menyusul beberapa jam sahaja lagi.. hiks! 

Ceritanya kami petugas di meja pendaftaran perlu mengenakan tema merah dan berhijab kelabu. So mrs Cyana yang agak sibuk dengan meeting sepanjang minggu hanya sempat berkomunikasi melalui WhatsApp yang mana setibanya saya di lokasi... someone said... "Cyana.. why baju bunga-bunga?" erk??! "No worry! I'm gonna wear blazer". End up rupanya dalam ramai-ramai petugas, saya seorang yang baju dan hijab bercorak. oppss!!! 

Yang penting sepanjang bertugas wajah harus sentiasa mengukir senyuman dan berbudi bahasa. Yang menarik pastinya bila kaunter saya di tutup lebih awal namun hasil pendaftaran di kaunter saya adalah yang tertinggi. yeay!!! Itu maknanya saya aktif bertugas.. hehe. owhhh.. dan yang gembira lagi bila ketua petugas berbangsa Cina akhirnya bertanya "Kenapa tudung awak lain dari yang lain? tak sama macam lain-lain. macam orang Arab saja?" I'm smilin'... and my answer "my husband ada campur arab maa"... And I keep on smilin'!!! 

Details of me: Flowery red dress from Dorothy Perkins, Black blazer from Calvin Klein, scarf from Cotton On, bag from Coach and black boots from Clarks.

No comments:

Post a Comment