Friday, January 28, 2011

* OUR day 1 @ Kuching *

Assalaam alaykom.. a long break eh? Away from work and away from home sweet home. Alhamdullillah percutian ke bandar Kuching telah tamat..kini masanya untuk kembali bekerja. {berangan masih honeymoon? stop it!! enough!}. Percutian yang dirancang 5 hari bertukar menjadi 7 hari 6 malam.. Tambahan 2 hari kerna atas tuntutan kerja and my dear hubby Moose juga akhirnya melajakkan kembara setelah mula jatuh cinta dengan bumi kenyalang. owh.. burung kenyalang sik jumpa laghik...tetapi dapat ketemu refflesia. yeay!!

Btw.. deeply thanks to Ayah Ngah and brother Ali yang menawarkan tempat penginapan di homespanya di Taman Matang Jaya ... dan membawa we all berjalan2 sambil meneroka keindahan semulajadi di bandar Kuching. okay... Ceritanya tiket AirAsia telah dibeli sejak Oktober tahun lalu.. maka percutian harus diteruskan walaupun sebenarnya kerja2 editin' masih banyak tertunggak. opppsss! Kerna ketika tiket dibeli, hajat dihati mahu bersama insan terchenta meluangkan minda dan masa bersama.. at the end, percutian menjadi sebahagian tugasan juga kerna Ayah Ngah meletakkan subjek "Faces of Kuching"...owh, itu baru Kuching bukan seluruh bumi kenyalang ya. YA!! kita hnaya mampu merancang...penentuan oleh ALLAH swt. Mungkin sebelum ini saya telah jatuh cinta... kini masa untuk hubby Moose pula yang jatuh hati pada alam semulajadi di bumi Borneo itu. erm.. itu belum masuk Sabah lagi... ggrrrrrr!!!!!!

owh.. maaf ya! kerna kekangan internet connection.. maka baru malam nie sempat mahu cover cerita Honey-Work with mr Lover... hiks.

tyme to fly!!!

security checked

check in with beg yang terleby berat tu... huhu

together with brother Ali yang juga mahu pulang ke kediamannya

tinggi2 sungguh jejaka2 di dalam gmbo nie.. hehe

waitin' tyme @ LCCT

makan dulu... bak kata brother Ali "patut kak Cyana makin bulat".. oppss!

jalan menuju bintang... ahaks!

everyone can FLY-lah!

masa yang hampir2 senja

kelihatan sunrise dari jauh... hmmm

landed safely at Bumi Kenyalang... Alhamdullillah

mrs Cyana @ Kuching again!!!
{grrrr.....muka tersangat over tembam}

our dear Ayah Ngah yang sedia menanti di boothnya...
btw Ayah Ngah menjalankan perniagaan extra baggage untuk di pos ke Semenanjung and etc. Kaunternya bersebelahan Convenient Store, Level 3 Kuching Airport

ready to go home.... Ayah Ngah sudah menyediakan dinner untuk kami. Ayam Kari yang lazat bersama sambal udang petai...selera sungguh we all menambah nasinya.. opppsss!!!

No comments:

Post a Comment