Tuesday, February 17, 2015

* OUR Son | Lil' Emir Al Qays*

"Assalam alaykom... Alhmadulillah, by the mercy and Qudrat and Allah subhanawatala - We are blessed with a baby boy on Feb 8th at about 7:28am. He is 3.1kg and 50cm inlong. We both are doing good . 

Jazakallahu khairan for the duas. Request for more duas for the baby's success in this world and hereafter.

Welcome Lil'One. We are truly blessed to have a new addition to our beautiful family."

Luv, 
Cyana


 my lovely Lil' One

Alhamdullilah... Syukur ke hadratNYA diberi keizinan untuk melengkapkan diri sebagai seorang wanita bergelar Umy. Bersyukur kerna dapat melahir dan menyentuh seorang bayi comel yang diberi nama Emir Al Qays bin Mus'ab Al Khair. Setiap detik itu sangat jelas terasa kerna saya melalui kesakitan 12 jam pertama sebelum memasuki Bilik Bersalin. Kemudian bertarung kesakitan sepanjang 6 jam dan akhirnya selepas kedengaran azan subuh, saya dimasukkan ke Bilik Pembedahan untuk meneruskan perjuangan menyelamatkan lil' One. Subhanallah tak dapat digambar dengan kata-kata namun benar seperti kata suara tangisan lil' One bisa mententeramkan jiwa. Tepat jam 7.28 pagi, Doktor Asmah di SALAM Specialist Medical Hospital menyambut lil' One dan hanya pada jam 9.00 pagi saya bertemu mata kembali dengan Insan Terchenta. 

Setelah enam tahun menanti, perasaan bercampur baur kegembiraan yang tidak bisa dihuraikan dan menanti lil' One kembali ke pangkuan amatlah mendebarkan kerna ketika itu badan masih lagi separuh kebas. Namun saya gagahi jua untuk memeluk  dan menyusu lil' One yang mana semua itu adalah pengalaman baru buat diri saya sendiri. Alhamdullillah sekali lagi diberi IzinNYA untuk menyusu lil' One, maka bermula episod breastfeeding a.k.a BF yang mana saya mahu memastikan lil' One diberi khasiat dan kesihatan sebaiknya. 

Benar kata kekuatan diri itu akan terbentuk sendirinya. Minda kena kuat, hati perlu cekal. Jauhkan rasa sakit dan yakin mampu... InshaAllah anda akan diberi kekuatan setimpalnya. Bohong jika saya kata tidak berasa sakit kerna saya melalui kedua-dua nikmat cara bersalin iaitu Normal dan Caeserean. Saya sendiri menanam semangat mahu melahirkan lil' One secara Normal namun diberi ketentuan untuk menjalani Caeserean dek kerna lil' One lebih besar saiznya untuk saya. Apapun saya tetap bersyukur diatas nikmat diberiNYA.... tidak khuatir bagaimana namun para ibu harus kuat kerna percayalah minda yang mengawal tubuh kita. 

lil' One a.k.a Bebird a.k.a Emir yang akan menjadi nama hariannya. We are so lucky to have you baby Emir. Aby and Umy love you so much!!!! 

No comments:

Post a Comment