Saturday, May 22, 2010

* Smiley day.. Keep Smilin' *

smile with 35mm... hmm. Assalaam alaykom, mulakan hari ANDA dengan SENYUMAN. InshaAllah anda tidak akan cepat mengeluh walau sepenat mana anda bekerja. hmm.. Saya sendiri amalkan sentiasa tersenyum girang walau kadang sebenarnya letih kehulu kehilir naik turun lif berpanas di loadin' bay... kadang seperti mahu tercabut lutut sebenarnya... tetapi selagi mampu Senyum, pasti saya senyum.. :) kerna ianya akan membuat hari saya ceria!! apatah lagi menerima SMS dari insan terchenta, lagilah saya mengukir senyuman. Ya!! sepenat mana kita bekerja, bila mana tahu ada yang masih mahu bertanya khabar masih mahu menemani saya.. alangkah indahnya dunia.

Mungkin hari ini saya bisa mengukir lebih senyuman bila mana FASA 1 & FASA 2 perpindahan telah selesai. FASA 1 iaitu perpindahan ke MENARA HLA yang sudah selesai malam ini. FASA 2 perpindahan ke JITRA & SOUQ yang telah selesai Isnin yang lalu. Kini saya menunggu untuk FASA 3 iaitu perpindahan ke SAHOCA. Bila terlibat dalam operasi perpindahan, secara amnya boleh dikatakan 70% telah berjaya. Berjaya memindahkan barangan dengan selamat walaupun ada 2 ke 3 kehilangan atau missed place items..itu mungkin lumrah biasa.

Saya masih beranggapan barang2 tersebut tidak hilang! mungkin tersalah tempat sahaja. Bayangkan jika dalam sehari anda akan melihat berbagai jenis label yang ditampal walaupun telah diberi arahan dan tatacaranya. Itu lumrah biasa, kerna tiak semua akan mengikut kata. Dan bila berdepan dengan 2 FASA perpindahan secara serentak, cuba bayangkan bagaimana pula keadaannya.. hmm. Secara amnya, tidak keterlaluan saya mengganggap perpindahan fizikal berjaya walaupun sebenarnya pelbagai cabaran yang terpaksa dihadapi... pelbagai kerenah yang perlu dirintangi. hmm. Alhamdullillah...semuanya dibalas dengan senyuman. Bagi saya ianya sesuatu kenangan yang indah, banyak perkara yang saya pelajari.. dari segi mengenal perabot dan peralatan, saya juga belajar terma MOVERS ya.. hiks! Bagus juga dapat bekerjasama dengan MOVERS yang berpengalaman dan bekerja dengan penuh dedikasi...banyak dapat dipelajari. Yang pasti saya telah kembali kepada lumrah bekerja secara total... tiada masa rehat tetap dan tiada bilik berhawa dingin. hmm.

Tetapi jika dikira secara keseluruhan operasi, saya masih memikirkan ianya separa berjaya kerna beberapa faktor yang tidak perlu dijelaskan disini. Bagi saya dimana2 sahaja tidak kira pejabat baru atau rumah baru, pasti akan ada kekurangannya... mungkin belum stabil sepenuhnya. Beberapa isu telah berlaku dan ianya diluar bidang saya. Apa yang PENTING??? KERJASAMA!!!!!! Dan bila berlakunya perpindahan sebegini, bukanlah SATU bahagian sahaja yang mahu memikir semua perkara. Ianya telah diagih2kan mengikut kepakaran bidang masing2. erm... dan dalam mengendalikan hal sebegini sokongan adalah perkara terpenting bukannya hanya tahu menuding jari sahaja. KERNA bila mana ada yang menuding jari... cuba fikirkan apa pula sumbangan kita untuk membantu menjayakannya. hmm... Kerna masyarakat kini secara amnya lebih suka menuding kesalahan orang lain dari menilai diri sendiri. hmm.

owh.. tersasar pula dari cerita. erm.. yang pasti saya perlu merancang dengan teliti agar hari2 yang mendatang dipenuhi dengan senyuman. Esok adalah hari rehat...mahu menghabiskan hari menonton insan terchenta beraksi di pentas Konsert Aura Ungu yang akan diadakan pada malam esok di Kompleks Belia Selangor Shah Alam. owh.. yang pasti saya bakal tersenyum mendengar suara pujaan saya. InshaAllah.

No comments:

Post a Comment