Tuesday, December 18, 2018

* Behind the Scene | Monstera Theme *

Assalam alaykom... kembali cerita Behind the Scenes of Cyana's Birthday Celebration. Seperti yang dimaklumkan pada entry sebelumnya, syarat Birthday Celebration GengPS untuk tahun 2018 adalah tema dan lokasi dipilih sendiri oleh Birthday Girl. Dengan itu, tema yang dipilih mrs Cyana a.k.a Tinana tahun ini adalah All Black. Aksesori pula saya memilih dedaun hijau atau Monstera or Turtle Leaf. Rupanya daun ini telah saya minati sejak bertahun sebelumnya cuma tahun ini monstera telah menjadi popular dan pilihan ramai pencinta hiasan rumah. 

Tema Monstera saya survey sejak Ogos yang lalu dan seperti biasa saya mencari aksesori melalui 'online shopping' dan mencuba yang terbaik apa yang dapat saya sediakan untuk hiasan majlis. Kebiasaannya saya menyediakan hiasan untuk birthday EAQ dan kali ini saya menyiapkan hiasan untuk GengPS. Yang pasti Birthday Girl paling excited bila pelbagai barangan yang boleh diperoleh mudah dengan klik-klik sahaja. hehe. 

Alhamdullillah majlis Birthday bersama GengPS berjalan lancar seperti dirancang. Pagi hari selepas selesai mengurus hal kediaman, saya terus ke kedai kek untuk membeli kek simple dan belon. Lucu juga bila menjadi pengurus majlis sendiri.ahaks. Seperti biasa saya menggunakan konsep recycle dan mixed-match apa yang ada dalam simpanan. Maka dari segi pakaian, saya hanya mengenakan shawl hitam yang baru dan selainnya memakai baju sedia ada. Kemudian saya menambah aksesori bertema monstera untuk hiasan dan menjadi souvenior untuk GengPS. The Third Letter Cafe yang terletak di Bukit Jelutong Shah Alam menjadi pilihan lokasi yang berhampiran dengan ofis agar memudahkan GengPS hadir pada waktu rehat. Cafe juga saya buat final survey dua minggu lebih awal untuk melihat menu dan mengambil mood lokasi. hehe. 

Jom layan gambar... tema hitam dedaun hijau!

the e-Card!

 the actual day dress

mrs Cyana and monstera

tropical mode is ON!


 sesi survey cake
\

one of yummy salad menu

 lil' Eijaz turut sama ke sesi survey cafe

 pose with EAQ

 the signature wall

mrs Cyana at GengPS Birthday Celebration

 sesi membeli belon

 belon dan bakul serta bunga yang dibawa dari rumah

ketibaan Birthday Girl ke cafe

candid action

 menu dipilih oleh GengPS ditambah dengan hiasan monstera

 the cake.. tambahan cake topper dan monstera

birthday girl dengan menu pilihan lasagna dan oreo milkshake


GengPS in the cafe

 birthday gift and souvenirs

the gift for GengPS

souvenir anting-anting dengan headscarf monstera

monstera leaf in action

 pose after event

 clutch Coach yang menjadi pilihan

 the candid ring's moment


the ring's signature pose

sesi penyampaian hadiah... hadiah juga disediakan oleh Birthday Girl dengan wang collection dari GengPS. Thank you Ladies!

 aksesori bertema monstera yang disediakan untuk October Celebration.. love it!

 hadiah untuk diri sendiri.. smile!

last but not least... thank you hubby Moose for your LOVE!!!


Love in the Air!!! syukran for the lovely October.

No comments:

Post a Comment