Sunday, January 11, 2015

* Bridal and Baby Shower @ Jibby & Co *

Date: 10th January 2015
Location: Jibby & Co Empire Subang

Assalaam alaykom... First and foremost I would like to say thank you very much to my sista Eka yang sudi mengadakan majlis makan-makan bersama rakan-rakan sebelum Mommy-to-be Cyana masuk ke dewan bersalin dan akan bercuti panjang. Semoga semua urusan berjalan lancar dan mudah bagi saya yang semestinya berasa sedikit gementar untuk menempuh fasa baru dalam diari wanita. Kebetulan sista Zaty yang juga rakan sekerja akan menamatkan zaman bujangnya. Berita gembira tersebut telah dikongsi bersama kami bertiga sebelum mendapat berita saya berbadan dua. Maka sedikit sebanyak urusan perkahwinannya mahu juga kami turut serta. Ketika catatan ini ditulis, saya sangat berharap dapat bersama hadir pada majlis perkahwinannya nanti walaupun saya telah terpaksa menyerahkan tugas-tugas utama kepada orang lain kerna entah bagaimana situasi saya pada ketika itu nanti. hmm. 

Back to our lil' story, sista Eka menyampaikan hasratnya untuk mengadakan majlis kecil-kecilan atau lebih dikenali dengan nama Bride-to-be and Baby Shower. Ketika itu,kami terus terkedu walaupun sedikit teruja. Demi menghargai persahabatan, saya menyarankan agar majlis ringkas hanya dibuat dikalangan sahabat terdekat sahaja. Well done sista Eka... kamu telah membuat kejutan dengan membawa mahkota, selepang dan juga belon demi memeriahkan dan menceriakan sesi sarapan pagi bersama. Thumbs up!!! 

Tema yang dipilih untuk para tetamu adalah pink+black manakala untuk kami berdua yang dirai adalah white. Alhamdullillah saya sempat juga menyediakan goodies bag untuk rakan-rakan walaupun sedang sarat dengan kandungan yang telah menjangkau ke minggu 36. Hopefully a lil' effort dari saya dapat menggembirakan rakan-rakan. owh!!! lama juga tidak berkraftangan, so a simple handmade craft for you all. Pagi Sabtu yang dijanji kami berkumpul di Jibby & Co untuk bersarapan pagi. Unfortunately hubby Moose tidak dapat turut serta kerna terdapat tugasan lain, but thanks hubby Moose yang memberi izin dan menghantar wifey ke restoren. Credit to mr Nurifin yang sudi merakamkan detik kenangan kami di Bridal & Baby Shower @ Jibby & Co. 

 
Mommy-to-beCyana and Bride-to be Zaty

the venue

the card by sista Eka

sweet card

the goodies bag by me

my breakfast menu

pavlova by sista Zaty

the lady behind the event

 Ali Boy turut sama memeriahkan majlis

selfie tyme

smile for mr photog

sesi makan 

and sesi  chit chat

and pose!

wahhh!!! ada crown for Mommy-to-be

sista Eka sedang beri arahan as mrs Director of the day

cute candid!

pastinya yang membuat kami lebih ketawa dengan jenaka brother Ismel

happy!

happening friends!

happiness!


Queen for a Day!! 
Mommy-to-be in pose!

outfit of the day... 
White blouse by Jaspal, Elle jacket, H&M maternity jeans, pinky hijab by Kamdar and red shoes by Clark
owh... this background DP pose as requested by Mommy-to-be.
Thanks to my lovely friends! 

 last but not least... 
thanks to sista Eka and sista Zaty for being super-supportive, carin', lovin' and my being my left and right buddies! 

Thanks for the Baby Shower too. Keep du'a for me and my lil' One #prayforbabyCyanaMoose 
Love you ALL! 

1 comment:

  1. fuyooo.... nak bersalin pun ada parti yer... mengingatkan pada orang lama2 dulu yg buat kenduri lengang perut... konon nak tau jantina bayi tapi sebenarnya nak sedekah makan minum kat jiran2 jer

    ReplyDelete